maandag 5 november 2012

Wat is geluk ..

Geluk... Het is maar een woord. Maar wat wordt er eigenlijk mee bedoeld?
Wanneer mag je spreken van geluk? Wat moet je doen om gelukkig te zijn? En wanneer ben je gelukkig? Ik denk dat dit vragen zijn waar mensen heel lang over kunnen nadenken en ook lang kunnen zoeken naar het antwoord.
Maar is er een antwoord dat altijd juist is of kan het antwoord veranderen doorheen de tijd?

 Wat betekend geluk nu voor mij ? Wanneer ben ik gelukkig?
Ik ben gelukkig wanneer ik het gevoel heb dat ik mezelf kan accepteren hoe ik ben. Dat ik mezelf kan zijn en dat ik niet moet denken aan reacties of opmerkingen van anderen. Maar gewoon doen waar ik me goed bij voel, mijn fouten gewoon kan accepteren in plaats van altijd ze te willen veranderen. Ik denk wanneer ik mezelf heb gevonden en mezelf kan accepteren hoe ik ben dat ik echt gelukkig ben.
Natuurlijk kan ik niet alleen gelukkig zijn. Ik heb mensen nodig die om me geven en wanneer ik dan voel dat deze mensen echt van me houden kan mij dat ook een gevoel van geluk geven. Ik help ook graag mensen die belangrijk voor mij zijn. Het maakt me gelukkig mijn dierbaren gelukkig te zien

Ik kan zeggen dat ik meestal wel gelukkig ben en ben blijkbaar niet de enige jongere die gelukkig is, want in een artikel van de Standaard kan je lezen dat ruim de helft van de jongeren gelukkig is.


Maar geluk is iets heel persoonlijks, hieronder zie je een warm filmpje van mensen die vertellen wat geluk voor hen is:
http://vimeo.com/18263144

Geen opmerkingen:

Een reactie posten