maandag 5 november 2012

Jongeren en geloof

Heel veel mensen denken dat door de  schandalen in de kerk het geloof in God drastisch heeft doen dalen. Maar velen zouden schrikken van de hoeveelheid jongeren die nog geloven in God en Jezus. Ik geloof dat er nog een groot aantal jongeren zijn die niet durven uitkomen voor hun geloof t er ook een groot deel écht niet gelooft.Maar een ding weet ik zeker, iedereen heeft er zich vragen over gesteld. Iedereen heeft er over getwijfeld.
En iedereen heeft zijn eigen reden waarom hij/zij wél of niet gelooft.

Zelf weet ik niet goed wat ik moet geloven. Ik geloof niet in de persoon ' God '. Maar ik geloof wel dat er iets moet zijn die aan het begin van deze wereld heeft gestaan. Is het wetenschap of is het iets bovennatuurlijks ? Daar heb ik geen antwoord op, maar ik ben er ook niet naar op zoek want ik denk dat het een vraag is waar we nooit een antwoord op zullen vinden.
Je kan me vergelijken met een ietsist, ik geloof dat er iets 'meer' is , maar doe er verder niks mee..
Wilt u meer weten over ietsisme dan kan u hier klikken



Wanneer u op de onderstaande link klikt kunt u een reportage zien van koppen over de Wereldjongerendagen in Madrid. Ik was verrast over welke impact deze dagen hadden bij enkele van deze jongeren en welk groepsgevoel er daar moet geweest zijn.
http://www.een.be/programmas/koppen/journaalanker-freek-braeckman-op-koppen-missie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten