vrijdag 23 november 2012

Noodweer op Pukkelpop



http://www.youtube.com/watch?v=uFNUF3LxMG4&feature=related

Wanneer u op de link klikt kan u nogmaals de beelden bekijken van het noodweer dat zich vorig jaar voordeed op het muziekfestival Pukkelpop. Het drama eiste het leven van veschillende mensen en vele mensen waren gewond. Weer een situatie waar mensen geconfronteerd werden met lijden. Hoe gaan ze hier mee om?
In het filmpje zie je dat alle mensen anders omgaan met lijden. De ene willen het festival aflassen , anderen willen er niet meer aan denken en verder feesten. De ene willen er over praten, anderen zwijgen liever over wat hen overkomen is.

Ook de verwerkt iedereen lijden op een andere manier. Zo zijn er herdenkingen op de plaats van het gebeuren, komen er artiesten hun medeleven betuigen, worden er liedjes over geschreven.
Hieronder vind u een liedje geschreven voor alle slachtoffers van dit drama


 We mogen natuurlijk niet de andere drama's in de wereld vergeten. Hiermee bedoel ik de vele oorlogen die op dit moment bezig zijn en waar veel onschuldige mensen het leven laten  Ook bij ons zijn er veel mensen gestorven tijdens de oorlog ( dit kan u bezichtigen in het Flanders Field museum.)
Ook de vele verkeersongevallen, terroristische aanslagen,...


2 opmerkingen:

  1. Dit drama heeft mij sterk aangegrepen. Het festival is eentje dat ik meestal niet oversla. Door herexamens was ik al twee jaar niet meer geweest naar het festival. Ik was aan het studeren in Gent toen ik het nieuws vernam. Mijn broer was wel aanwezig op het festival. Doordat ik ervoor nog contact heb gehad met hem, was ik gerust gesteld.

    Waar was jij op het moment dat het drama plaats vond? Wat voelde je toen je het hoorde? Wat dacht je bij het feit dat er mensen waren gestorven? Hoe heb jij het drama verwerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik was thuis op het moment dat het noodweer plaats vond. Ik was er het jaar ervoor geweest en omdat mijn vriend herexamens had hadden we ervoor gekozen om niet te gaan, gelukkig maar. Ik vond het heel erg dat er mensen gestorven waren, maar ik gaf niemand de schuld. Het was gewoon de natuur... Ik zou wel zelf naar huis gewild hebben mocht ik daar aanwezig geweest zijn en ik zou het ook zeker aanvaard hebben dat het festival niet meer doorging

      Verwijderen