maandag 19 november 2012

Filmpje Kinderen zien, kinderen doen na. ( Aanleiding)

http://www.youtube.com/watch?v=6JfHB2cruJU

Wanneer u op bovenstaande link klikt krijgt u een filmpje te zien over kinderen die hun ouders na doen. Ik vind het persoonlijk een heel hard fimpje en een beetje extreem. Maar het doet me ook beseffen dat dit voor sommige kinderen de harde realiteit is.
Ouders zijn voor hun kinderen een voorbeeld en hebben dus een belangrijke voorbeeldfunctie, niet vreemd dus dat kinderen vaak het gedrag gaan overnemen van hun ouders.
Daarom is het belangrijk dat de kinderen goede normen en waarden worden meegegeven.
Ikzelf vind het belangrijk dat het kind weet wat hij mag en wat niet, maar ook dat het kind zijn eigen waarden vormt.

Zelf als toekomstig kleuterleidster en hopelijk ook mama wil ik graag de waarde vertrouwen en respect meegeven aan kinderen. Ik vind dat deze zeker noodzakelijk zijn om een goede relatie te kunnen aangaan met mensen. Vertrouwen omdat dit iets heel belangrijk is in mijn eigen leven. Respect vind ik ook  heel belangrijk omdat je de ander eerst moet aanvaarden ook met de ander zijn gebreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten