donderdag 22 november 2012

vertrouwen als belangrijkste waarde


Vertrouwen is voor mij de belangrijkste waarde in een relatie tussen mensen.
Ik vind dat er eerst vertrouwen moet zijn voor je een relatie kan opbouwen, vandaar ook deze foto hierboven. Vertrouwen is de bouwsteen voor een stevige relatie.

Wanneer je iemand vertrouwd dan kan je ten eerste jezelf zijn, dit is ook heel belangrijk in een relatie. Je weet dat de persoon altijd eerlijk zal zijn tegen jou.
Je weet ook wat je aan de persoon hebt en kan er jouw gevoelens, zorgen, bedenkingen aan kwijt.
De persoon die je vertrouwt kan je dan raad geven en sturen in situaties waarvan jij het eventjes nieti meer weet.


Vertrouwen is een waarde die verbonden is met heel veel andere waarden zoals:
- eerlijkheid: wanneer je niet eerlijk bent tegen elkaar kan er ook geen vertrouwen ontstaan
- respect voor elkaar
- openheid


Vertrouwen vraagt tijd, maar het is zeker een noodzakelijke waarde. Eens je vertrouwen in elkaar hebt kan je veel bereiken in een relatie.

1 opmerking:

  1. Ik vind je persoonlijke waarde zeer mooi uitgeschreven. Je geeft veel voorbeelden waardoor ik het snap waarom je het zo belangrijk vind en waardoor ik je ook gelijk geef. Ik zelf vind het ook zeer belangrijk want als je vertrouwen hebt in iemand kan je pas een goede relatie opbouwen zowel met je vriend, ouders enzovoort. En inderdaad doordat je eerlijk bent en respect hebt voor die persoon, ga je die persoon ook vertrouwen. Mooie blog, doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen