maandag 3 december 2012

Zingeving en levensvragen

Iedereen over de hele wereld stelt zich wel vragen over de zin van het leven.. Waarom leef ik? Waarom is lijden nodig? Waarom ik? Wat is er na de dood?....

Ook Joël de Ceulaer vond zingeving en levensvragen een belangrijk thema in zijn leven en daarom schreef hij het boek Homo Sapiens. In dit boek staan allerlei meningen van mensen over zingeving van het leven.
In een gesprek voor Knack legt hij het boek wat uit en licht hij zijn mening over zijn zingeving en wereldbeeld toe.
http://www.youtube.com/watch?v=Z-cVoLysqEk ( indien u eens het gesprek wil bekijken)

Geloof vind ik iets heel persoonlijks, ik ga dan ook niet oordelen hoe iemand anders moet geloven en welke zin iemand moet geven aan zijn leven. Geloof neemt nu geen groot deel in van mijn leven, maar is wel altijd aanwezig geweest. Denk maar aan de communies, de godsdienstlessen op school.Op deze momenten worden we vaak 'verplicht' om na te denken over de zin van het leven, God,... Ook wanneer we een moeilijk moment hebben in ons leven komen vaak de levensvragen boven( klik hier voor voorbeelden van levensvragen)

In deze video kunt u zien welke plaats geloof en God inneemt in het leven van andere mensen. Dit vond ik een interessante video omdat je ziet dat  geloof of heel verschillende manieren en redenen aanwezig kan zijn in iemands leven
 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten