donderdag 3 januari 2013

Vergeving

Hierboven kan je luisteren naar het liedje ' Nobody's perfect van Jessie J'. Ik heb ervoor gekozen om dit op mijn blog te plaatsen omdat ik vind dat het aansluit bij het deeltje vergeving van mens en lijden.
Zoals de titel van het liedje al zegt is niemand perfect en maakt iedereen wel eens fouten in zijn leven. De ene fout is al wat groter dan de ander. Maar 1 ding wil iedereen en dat is vergeving. Zoals ook in de cursus vermeld staat is het niet enkel belangrijk dat het ' slachtoffer' het de persoon vergeeft, maar is het ook belangrijkd dat de persoon die iets heeft fout gedaan het zichzelf kan vergeven.

Zelf kan ik mensen die mij iets hebben aangedaan snel vergeven. Ik heb het moeilijker om mensen te vergeven die mijn familie of vrienden hebben pijn gedaan.

Ik kan ook heel moeilijk mezelf vergeven na een fout of misstap ik mijn leven, omdat ik moeilijk kan aanvaarden dat ik iets fout heb gedaan en de ander heb gekwetst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten